
Bijvoorbeeld aan het station. Hoe maken we met een beperkt budget een vlotte kiss & ride aan de stationsomgeving? En hoe verzoen je op een veilige manier een voetgangerszone en pendelende fietsers met een massa bussen doorheen een stroom aan busgebruikers?
Welke impact heeft het autovrij maken op de handel?
Kunnen we meer autovrije zones afbakenen zoals de Mechelsestraat en de Tiensestraat en zo de middenstand doen floreren? Is een Bruulparking nodig als vervanging voor de verdwijnende parkeerplaatsen van de Vismarkt? Levert een regelmatig fietsende klant niet meer op voor de handelaar dan diegene die wellicht minder frequent met de auto langs Leuven-centrum passeert?
Hoe komen we in Leuven aan 33% fietsverplaatsingen in 2030?
In het kader van Leuven Klimaatneutraal 2030, wil het stadsbestuur 33% fietsverplaatsingen tegen 2030. Zijn we goed op weg? Welke inspanningen zijn nodig om dit doel te bereiken? Werkt een grootschalige fietsenparking onder het Rector De Somerplein deze doelstelling in de hand? Als we evenveel fietsverplaatsingen als autoverplaatsingen (ook 33%) willen, kiezen we dan ook voor bredere fietsbanen en grotere sorteervakken voor fietsers aan de Naamsepoort?
Afspraak op 20/04 om 20.00 in Transit50, Arnould Nobelstraat 50 3000 Leuven
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter